Monday, November 29, 2010

life like a cup of coffee~

mungkin macam pelik je kan bunyi tjuk tuh..act aqu da lame x meng"update" blog niew..aqu mcm xde idea je kan..hehe
mklom lah mcm bz jeh..hihihi
nie da mula cuti skola..satu bulan lebih..xtawu aqu nk buat ape..nk keje,mcm mlaz jewp..mau rest(padahal aqu nie susa nk bgon pagi! ) hihi.
masuk balik kepada tajuk yg diutarakan oleh aqu di atas...
"hidup seperti secawan kopi" ditranslate dalam bm..gee
betol k? macam mane aqu bolei dapat perumpamaan mcm tuh?
hee :D
sabar sabar,toksah poning-poning kpale engkaw orang smua..
dlm beberapa hari lepas.
aq da xde keje,aq bkak lah youtube..
saje mncari video yg besh2.
entah mcam mane aq ad trnmpk satu video..
inspirational video dy tulis kt situw..
aqu mcm xcited jewp tgk tajuk dy..
cube lah tgk bnde alah tuh kan..
CUBE KORUNK TGK JUGAK! 
JENG JENG!
                                               pssssssst! ape pandangan korunk? :)


sangt mendalam kan mksd prof. tuh :D
smbil2 tga tengok video nie,aqu berimaginasi..
fuhh hebat kan..hakhak
aqu ni jangan lah korunk tnjuk aq video atau ajak berbual.
mmg setiap ape yg aqu lihat dan dgr,
aqu akn berimaginasi..kihkih 
macam bahaye kan..
jgn risau..bnde bukan2 aq xkn imaginasi..hihi
hmm lepas tgk video nie
      .....................................................

aq berfikir sejenak.
btul lah kan kate2 prof tuh kepada ank bekas pelajarnye
ramai org kini bermasalah disbb kan oleh stu perkataan iaitu KEJAYAAN.
kite memenuhi kehendak kerjaya dan kite berlumba2 untuk BERJAYA

dimasa kita mengejar smua kejayaan tuh

tpi kite lupa

kita ada hidup kita

dalam hidup kita ada :

hobi
keluarga
rakan-rakan
cinta
dan lain-lain lah kan

kita lupa tentang hidup kita
kita lupa macam mane hendak merasai nikmat kehidupan kita
kita lupa bagaimana untuk merase gembira

Perlu ke kita melupai smua itu hanya untuk mncapai kejayaan?


macam prof tuh ckp

coffee adalah HIDUP
pelbagai jenis cawan adalah adalah kerja,kedudukan kerjaya,duit dan lain2(ini smua hanya bende saja kan! )

perlu ke kawan2 kita lupakan nikmat hidup sedangkan kita hanye mngejar bnde bnde itu sahaja?
berbaloi kah hidup kita? even kita bjaye?


sebenarnya mngejar kejayaan itu bukan lah xpenting,
tapi sngt PENTING!

kejar lah kejayaan tuh.

tpi jdi lah org yang berjaya tetapi seorang yang berjaya dalam semua aspek kehidupan

soo,
renung diri kita
kite nie type manusia yang macam mane?
adakah kite jenis manusia yang fokus hanye pada CAWAN?

or kite manusia yang betoi2 merasa nikmat COFFE tuh! 

pikir2 kan la ye :D



QUOTE UNTUK HARI NIE!
               
"life is not about the achievement,but enjoying what means of life(:




hehehehehehhee

panjang kan!
2nd topik aqu!
wehuhuhu..
hope korunk enjoy yah! :)
kalaw ad yg xpuas haty ngn entry aq
komen la ye
sekian! =,="

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...